Logo Voetbalblog
Onze buurlanden dissen Oranje met pijnlijk veel plezier
© Pro Shots / Twitter

november 2017 • Voetbalnieuws

Onze buurlanden dissen Oranje met pijnlijk veel plezier

Twee zomers geleden was het ook al raak, toen het Nederlands elftal het EK miste en vriend en vijand zich verbaasde.

Uiteraard konden vooral onze buurlanden hun lol niet op; een kleine greep uit de pijnlijke plaagstootjes van toen.

Zo was er een ‘grappig’ Whatsapp-gesprek van de Belgische sportzender Sporza.

Sporza dist Oranje

© Twitter

Een Duitse sportzaak bood een Duitsland-shirt met korting aan voor Oranje-fans, met treffende begeleidende tekst…

Duitsland dist Oranje

© Twitter

En deze dan, een pijnlijke advertentie voor Orange is the New Black op de Duitse Netflix: “Voor iedereen die deze zomer toch naar Oranje wil kijken.”

Duitsland dist Oranje

© Twitter

Bild kon het ook niet laten, door op het EK 2016 het eerste balcontact van een Nederlander te constateren. Grom.

https://www.facebook.com/BILDsport/posts/1236034083087663:0

En dan de Belgen weer. Toen Oranje het EK miste, deelde de krant Het Laatste Nieuws troostpakketten uit aan verschillende BN’ers, met daarin fanartikelen van de Rode Duivels. Dit jaar was het het Minsterie van Sport dat met een ‘WK starterspakket’ op de proppen kwam.

https://twitter.com/SportMinisterie/status/918079918969323520

Tips of opmerkingen? Mail ons: redactie[at]goalsmedia[dot]nl

Logo Voetbalblog